Delexamination 1

Ritch-ratck-filibombombom. Oj där råkade lite hud följa med. Öh, det är luugnt, hehe. AJ. Lite kul vare :)
Jag vet att jag lever i alla fall, gör du?
Dööskönt och vara lediga idag, röö!! Fick en smärre chock i morse när jag gick ut genom dörren och värmen slog emot mig. Jag skulle vilja springa omkring ute och bara lalla hela dagen lång men jag har ju en satans inlämningsuppgifto till på fredag som jag MÅSTE ta tag i nu. Ska ju för tusan hinna intervjua någon på ett företag också.. Åh. Men egentligen är det inte det som är promblemet, det är VAD jag ska intervjua OM. Jag förstår liksom inte uppgiften, den är så otydlig! Det ska ha något med ledarskap att göra..? Jag ska hitta någon form av problematik? Jag ska koppla det till litteratur som jag (inte) läst och även till en vetenskaplig artikel. Jo men okej, jag har läst en del i böckerna och därav är faktumet att jag fortfarande inte comprede vad uppgiften ska utgöras av är oroande. Det här är allt som står om vad själva uppgiften ska handla om: Organisationsfråga?? Vilken? Kan man få ett förslag? Typ vadå? Organisationen första grundbult - arbetsdelning. Ska jag då fråga om det och sedan fråga hur de har problem med det? Eh, fan...Det här kommer bli asbra! Jag tar en dusch och en promenad så får vi se om jag har löst mina problem när jag är tillbaka här i soffan igen sedan.

Att undersöka en organisation – anvisningar för delexamination
 
Denna uppgift kräver att ni kontaktar ett företag eller annan formell organisation och genomför en begränsad undersökning hos dem. Ni skall försöka identifiera och avgränsa er till någon aktuell organisationsfråga eller fråga som handlar om ledarskap i vid bemärkelse. Uppgiften skall avrapporteras som sedvanlig Pm, som kan omfatta 3-4 sidor, inte mera.
Utöver att utföra undersökningen på den aktuella organisationen förväntas ni också söka och anknyta till lämplig vetenskaplig artikel (minst 1 sådan), som behandlar en eller några av de ”problem” (organisationsfråga) ni identifierar eller väljer att ta upp i er undersökning. 


HAHAH



Säger bara FUCKYEAH.


OLDIE!


Från Österrike.


Not a WOW-lön.

Bäst i test i SM i kundservice och silver i SM i telefoni & kundservice. Tre utmärkelser under förra året är ett bevis på att Telenors kundservice i Karlskrona står högt i kurs hos både fackpress, callcenter-aktörer och undersökningsföretag.

- Det är jätteroligt att våra duktiga kundservicemedarbetare får ett kvitto på att de gör ett bra jobb, säger Martin Petersén, chef för kundservice på Telenor Sverige.

Bäst i test

Det kanske mest uppmärksammade priset under förra året var tidningen Mobils betyg ”bäst i test” för kundservicen för ”god tillgänglighet på information dygnet runt”.

Mohahaha, vi är så jävla bra. Efter 7 veckors utbildning och vi ba äger feeeett. Jag är så STOLT över mig själv och alla andra ungdommar som tagit anställning på telenors kundtjänst för tro mig det är inte alltid ett lätt jobb. Idag är det inte lätt att få jobb över huvudtaget, många går arbetslösa och sliter för att få jobb. Vi fick vår utbildning och sedan sattes vi i drift. När man väl kommer ut i drift är det sedan helt upp till sig själv hur mycket man lär sig för att sedan kunna ge bra service till kunderna. Det finns många som grymt duktiga på att sälja t.ex och de har nog tusan pluggat på den senaste tekniken och kampanjerna för att kunna presentera sina erbjudanden på rätt sätt. Min uppfattning är att många på min arbetsplats är riktigt skapa och duktiga på vad de gör. Klart det finns de som inte anstränger sig, men på en sådan arbetsplats där allting görs om till statistik och mäts blir man i så fall inte kvar så länge till! Jag tycker själv att pressen är ganska hög på oss och att vi ska prestera. Men samtidigt är det skönt att vara på en arbetsplats som ställer krav och inte blir slapp och ostyrig. Risken finns nog på ett annat sätt där, med tanke på att större delen är ungdommar som kanske precis fått sitt första ordentliga jobb. Jag tycker att det är en superbra erfarenhet och jag har redan lärt mig mycket som jag vet att jag kommer ha nytta av senaste i livet. Man kan inte börja på toppen utan man måste jobba sig dit. Det finns få människor som jag har så mycket respekt för som dem som verkligen fått slita för att skaffa sig sin förmögenhet/företag/välfärd. Jag är så glad att jag har ett jobb just nu, även om jag inte kommer vara där hela livet och det bara är en inkörsport i arbetslivet så är jag glad att det är just Transcom. Det finns så många skitarbeten där ute som folk jobbar på där de verkligen sliter sönder sig för att få sin lön. På Transcom tycker jag att det jag får i lön är jag värd, samtidigt är det ingen WOW-lön. Men det är inte heller något jag förväntar mig. Jag tackar och bockar istället för den erfarenhet jag får ta med mig därifrån.

// Bella


RSS 2.0