Jag har blivit faster! IGEN! :D

I förrgår blev jag faster igen! Det blev en liten Lukas på nästan 3500 gram! :) Idag åkte jag till min bror och hans fruuu för att hälsa på! HAN VAR SÅ SÖT! OCH PYTTELITEN! Med pyttesmå fingernaglar och hand som bara mitt pekfinger fick plats i åt honom att hålla i! Natacha var en stolt storasyster och sa "min bebis!", vaktar honom som en Rottweiler! Dessutom var Adrians barndomskompis med fru och ettåring där också, det var en liten baby boom! Det är så kul att umgås med unga mammor och pappor. Jag undrar om jag också kommer att bli sådär någon dag, vaktande, vakande, uppmärksam... och mammig liksom! Det är ju samma personer som innan, men inte riktigt ändå. Jag är i alla fall riktigt imponerad på alla mammor där ute som gör ett så bra jobb! Det kan fan inte vara lätt alltid... Farmför allt med småbarn! "Nej inte så Natacha då går ju leksaken sönder förstår du väl!?" "Natacha man delar med sig vet du!" "Nae Natacha mamma vill inte att du gör så! Då får man ont!" "Inte slåss Natacha det får man inte!". Haha, nu låter hon som värdlens strulbarn kanske - för den som inte har några egna eller varit med så mycket med barn omkring sig.. Man behöver verkligen vara på dem om allt. Det är tydligen det som är uppfostran. Jag blir trött bara jag hör på det! Långt ifrån redo för att vara mamma och bli mammig. Förhoppningsvid kommer väl den längtan någon dag för enligt alla mammor är det ju "en upplevelse man bara inte får missa".

Nu måste jag springa till bussen! Jobbdags!

Låten... Så rolig!

// Isabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0