FU!

Nu ska jag iväg till körskolan (igen) och plugga. Idag fortsatte vi att köra stadskörning så se upp! Jag är i farten mitt inne i stan numera! Jag har en till dubbellektion vid kl 16.15 idag också så mer mer mer träning! Jag börjar känna mig mer och mer bekväm när jag kör och tycker att det är ganska kul! Dock blev jag ihjälskrämd på halkan igår när de visar bilder på dockor som sitter i bilar som de sedan kör in i träd för att simulera hur det skulle te sig i 50, 70 och 90 km/h. Då kände jag bara, eh fan, jag kanske skulle ta och strunta hela den här skiten med körkort för, JAG VILL INTE DÖ! När vi körde så att vi skulle få överstyrning på bilden var den helt omöjlig att kontrollera, vi snurra flera varv runt runt, bromsen i botten och noll kontroll. Det vad nyttigt som fn att få känna på Gkraften och höra hur däcken slira. Lika läskigt som spännande, bara för att man ändå vet att det är under kontrollerade former, ja så kontrollerat det nu kan bli när en bil på något ton spinner och snurrar runt i 50 km/h. I vilket fall, ingen dog eller skadades vad jag såg! :) Det jobbigaste för mig var i princip att hantera den där gamla SAABen som vi körde, jag har ju bara kört bilen på Arres (som min lärare Bassim jämt påpekar är sååå lättkörd) så jag tyckte att det var svårt att komma iväg (fick kärringstopp typ fem grr, aningen pinsamt, också med tanke på att jag valde att köra själv med två killar och läraren) samt att få i trean (!). Tyckte det var en skitbil men det sa jag inte...Jag svor rätt mycket åt den dock vilket lärare fann underhållande... När jag väl lärde mig att hantera en annan bil så skulle jag dessutom dra upp den i 70 km/h och köra in i en kurva där blankis simulerades. Det var ju kul, som en karusell typ, haha. Dock skulle jag nog hellre välja Liseberg om jag vill känna på Gkraft och pirr i magen! Det är skönt att vara av med den och nu "bara" ha vanlig körning och teorin kvar att koncentrera sig på.
Riskettan
Risktvåan - klart!


Jäklar nu såg jag att jag hade lite bråttom här, ska ju för tusan möta upp Linnsan för Franska+körteoriplugg-fika om 30 min! :)

Ciao!
// Isabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0