Tisdag den 12 Juli 2011

Uuhuhu, var på vårdcentralen idag. Jag blir så osäker i den där stela, sterila miljön som ändå är fylld av människor som är sjuka, uuhuhu. Obehagligt. Vill gärna duscha tre gånger i rad när jag kommer hem. Nej jag har ingen skräck för bakterier, nästan inte... Blodprov tog jag också, det var tufft, det var en rund liten grej som de satte mot fingret och så small det till och så vare typ klart.

Sitter i soffan och äter jordgubbar, något mojje står och sjunger opera på en av balkongerna. Det låter förjävligt och alla grannar hör det ju men det fattar nog inte hon. Att man hör alla jobbiga snorungar, hostande och kedjerökande grannar, kärringar och allmänt folk som väcker en tidigt på morgonen på ett eller annat sätt är det jobbigaste med att bo i lägenhet. Ja, det och det faktum att vår lägenhet är ganska liten med öppen planlösning. Det gillar jag inte. För jag behöver me-time och då får ingen vara i min närhet, det är tråkigt att stänga in sig i ett litet rum då. Av dessa anledningar kan jag längta tillbaka till huset. Där kunde vi stänga dörrar mellan kök, vardagsrum, hallar och sovrum. Bli avskild i ena halvan av huset liksom. Det var rätt mysigt att kunna stänga dörrarna om köket och sitta där själv eller med någon kompis och prata ostört. Nu när man sitter i köket så är man lika mycket i vardagsrummet ;). Jag vill i alla fall bo i hus när jag blir äldre. Jag skulle inte vilja fastna i lägenhetskomplex där man hela tiden hör andra, dunk dunk av fötter och hammare som slår i väggar i grannlägenheten. Folk som sjunger opera på balkongen... Eller har väldigt högljutt sex för den delen! Men det är ju nästan en kategori för sig. Inte för att det är något fel med högljutt sex då...

Hm, i vilket fall jag ska spela lite LittleBig Planet på PS3an nu, det är sådant jag inte hunnit med när jag gick i skolan.

// Isabella



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha det e bra du Bella :P .. Förstår vad du menar med egen tid 6 lägenhet & hus iden ju :) .. Ja men det så klart högljutt sex e sin egna lilla katigori ju & aboslut inget fel med det ju likosm :P hehe .. Hoppas det gick bra på vårdcentralen & blodprov visa fint ju :D

2011-07-12 @ 19:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0