Tack för nattens alla lögner

Den här låten lyssnade jag på massor för ungefär ett år sedan, och det kändes som varje ord var skriver åt mig.

här på gatan där jag gömmer mig 
har hösten börjat tidigt 
du hör vindarna från slummern 
mellan grenar och blad 
har du vaknat efter kraschen 
har du samlat dina saker 
när förtrollningen är bruten 
är det dags att ge sig av


inget rinner ut i sanden 
för en drömmare från landet 
som varit mest i skymningens 
flammande land 
en dag står han mitt i askan 
med ett litet barn i handen 
vilsen som en flykting 
i sitt barndomsland 

farväl Jupiter, adjö 
jag måste läka mina sår 
jag ser din singlande snö 
dölja spåren där jag går 

du vet, kvar fanns ingen undran 
ingen lust och ingen skärpa 
bara skatteskrapans skugga 
och ett svidande drag 
vi var starkare än mörkret 
vi var snabbare än ljuset 
vi var myten om oss själva 
Jupiter och jag


farväl Jupiter, adjö 
jag måste läka mina sår 
jag ser din singlande snö 
dölja spåren där jag går 

jag ska sakna din välsignelse 
när stormarna rasar 
länge ska du fattas 
i den vådliga stan 
tack för skymningens sånger 
tack för nattens alla lögner 
tack för rodnaden om morgonen 
och drömmarna på dan 

tack för kriget mot dom kloka 
för virvlarna i håret 
tack för svaren på gåtorna 
du la i min hand 
jag ska minnas dina drömmar 
jag behåller dina viljor 
jag ska söka dina krafter 
i ett farligare land


farväl Jupiter, adjö 
jag måste läka mina sår 
jag ser din singlande snö 
dölja spåren där jag går 

farväl Jupiter, adjö 
jag måste läka mina sår 
jag ser din singlande snö 
dölja spåren där jag går


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0