Sleep tight...

Shit vad klockan tickar fort, känns som jag kom hem från träningen nyss men det var snart flera timmar sedan, jag och Erika var på vattenträning! Det var jättekul faktiskt! Vi sprang och hoppade runt där i bassängen, det var lagom träning. Det ska vi gå på fler gånger! Nyss fick jag ännu en grej att planera in i min kalender. Det är så mycket olika julfiranden man ska på, den 16e ska jag på Julspel, den 17e har vi lilljul och den 18e ska jag på adventsfirande i skärblacka. Nu på lördag ska jag även skjutsa mamma och pappa till deras julmiddag och på söndag ska jag få en middag och en överraskning av Stephanie som present för att jag tagit körkort! Jag har faktiskt ingen aning om vad det är vi ska göra! :) Älskar överraskingar, enda gångerna de blir misslyckade så är det liksom mitt fel för att jag har väldigt vild fantasi och blir besviken istället... Eller ao, så var det mer när jag var liten. Nu är jag mer verklighetsförankrad när jag gissar på överraskningar ;). Det var som när jag var typ 10 år på julafton så var den sista presenten en överraskning och jag hade önskat mig en hästensäng som var kontrollstyrd sådan som man kan höja och sänka fot- och huvudendan på, med andra ord sviiindyr. Presenten var i garaget och på vägen ut var jag jätte hoppfull, så när jag kom ut var det ett lakan som var slängt över min present och när jag drog bort det såg jag - ett toalettbord. Helt klart superduper fint, som var gammalt och klassiskt. Jag blev glad, MEN, ändå försörde min förhoppning på hästensängen överraskningen litegrand. Jo, jag vet, väldigt bortskämt. Men samtidigt, i den åldern hade man väl inte riktigt en bra uppfattning om priser och kostnader, jag visste att en säng var dyrare men jag kunde inte se att mina föräldrar inte skulle kunna ha råd att ge mig den. Idag vet man ju att det var puckat för inte skulle jag ge min 10åriga dotter en svindyr säng som inte ens föräldrarna har råd att kosta på sig själva! Man var lite söt när man var liten. Men jag minns att jag tänkte att jag inte borde ha några förväntningar alls för i sådana fall kan ju överraskningar, jul och födelsedagar aldrig bli "misslyckade" eller att man blir missnöjd med presenterna. Nu är jag mer så att jag har börjat skämmas nästan när jag får presenter för jag blir så himla... Jag vet inte, som att jag tycker det är pinsamt och för snällt att ge mig något.. Eller nej, kanske mer att jag vet inte hur jag ska säga tack tillräckligt mycket? Jag känner mig så mån om att den jag får något av ska veta hur tacksam jag är, för jag tycker verkligen det är så fint att ge varandra saker. Jag älskar att ge saker och jag älskar att få dem. Man önskar att man hade mer pengar så att man kunde köpa massa fina presenter till sina vänner, pojkvän och familj!

Kom på att jag tog lite bilder på sminkbordet jag fick (och som fortfarande står i mitt rum) för några månader sedan! :)



Kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0