Ompysslad, av mig

Idag har jag pysslat om mig själv lite, jag sov lagom länge, åt god frulla, drog ut och sprang runt stömmen, solade 7,5 minuter i solarium, duschade jättevarmt och sminkade mig ambitiöst. Sedan filade och målade jag mina naglar o tadaa - jag känner mig som en ny människa :). Jag är egentligen ingen fan av att va ute o springa på vintern men jag tänkte att det var dags att jag prövade på det igen med tanke på att det var tusen år sedan. Den andra anledningen var att jag kände mig pigg nog för att träna men för lat nog för att ta mig till centralbadet, haha. Det var inte sådär svinkallt ute idag så det gick bra även fast det är obehagligt att flåsa luft som är så kall att det näsan gör ont i bröstet, med andra ord finns fortfarande den negativa anledningen med att springa ute på vintern kvar, föga förvånande ;D. Det positiva är att man inte blir lika svettig som på sommaren och att man får springa själv i spåren...Jag bara några mammalediga med barnvagnar och några pensionärer.

Kom nyss hem efter ett besök på mediamark där jag dreglade öven Galaxy Nexus och blev totalt såld... Av försäljaren. Han stod och kollade upp mitt abonnemang och förklarade för mig hit o dit vilket som var bäst osv. Med den nya mobilen skulle jag betala 100kr mindre i månaden mot vad vi gör nu. MEN, mina föräldrar tycker absolut inte att det är en bra idé ändå pga att jag inte har en fast anställning. De tycker att jag ska låta abonnemanget löpa ut, ha kvar min mobil och sedan, såvida jag inte har jobb, köpa ett kontantkort. Då kan du "mätta magen efter plånboken" som de så fint uttrycker det. Låter föga roligt i mina öron men jag förstår såklart helt hur de tänker. Egenligen rätt så puckat att binda upp sig på nytt abonemang när man har väldigt liten och osäker inkomst.

Jag är fanemig svinhungrig, har bara ätit en scones till frukost (Jag bakade dem igår och bjöd Amanda på mysfrukost, haha) men jag sitter och väntar på att mitt middagssällskap ska ta sig in till stan så ska vi dra ut o käka.Tror det lutar åt Texas Longhorn :)

Ciao!
//Isabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0