Du är oförstörd för mig

där elljusspåren ledde hem till middagstid 
där allting var modernt runt sjuttiosju 
där låghusen slutade och skogarna tog vid 
där bodde jag, där bodde du 
där bodde jag och du 

inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt 
men det skälvde när du rörde vid mig 
du var sjutton jag var sexton och jag skolkade från allt 
jag ville bara vara med dig 
jag ville bara vara med dig 

nu får jag höra att du lever då och då ifrån en vän 
det verkar dom som att allting är okej 
jag undrar om du nångång är tillbaks dit igen 
och kanske undrar över mig 
du kanske undrar över mig 

där låghusen slutade och skogarna tog vid 
där allt var tyst och stilla som på kort 
där nätterna viskade om ett sporrande liv 
och när ingenting var gjort 
då när ingenting var gjort 

det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart 
och när jag känner så då tänker jag på dig 
allt är så förgängligt allting kan briserna snart 
men du är oförstörd för mig 
du är oförstörd för mig 

men tiden har sin rätt att förändras där den går 
och den är hos dig nu, hos dig och din vän 
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår 
och aldrig älska dig igen 
aldrig älska dig igen 

men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem 
där är himlen lite närmre för mig 
där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt 
dit kan jag gå och sakna dig 
dit kan jag gå och sakna dig 

men nya dagar väntar med nya tidsfördriv 
och allting liksom kräver mera nu 
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv 
älskade älskade du 
älskade älskade du


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0